הופכים חלום למציאות

הגיע הזמן לעצב את חדר השינה! קבלו טיפים שיעשו את השינה שלכם, למתוקה מתמיד!

חדר השינה... מקום המפלט שלנו להירגע, להיפרד ממחשבות מטרידות ולנקות את הראש מהיום העמוס שעבר עלינו. את חדר השינה חולקים זוגות האוהבים, שם הם מבלים את שארית היום או רווקים מאושרים, שכל החלל הזה הוא רק בשבילם. חדר שינה מעוצב משרה אווירה שלווה, רומנטית ונינוחה, ויכול לתרום לחלומות המתוקים ביותר.

אספנו עבורכם מספר טיפים עיצוביים, שיכולים להפוך את חדר השינה למקום יותר נעים ומזמין.

בעידן האינטרנטי של היום, הרבה יותר פשוט ונוח לבחור את חדר החלומות שלכם, בקלות. כבר אין צורך לעשות עבודת רגליים בחנויות, כמו בעבר.

עם הפשטות באים המחירים הנוחים, אותם תוכלו למצוא במגוון אתרים בינלאומיים או מקומיים, המתחרים על לב הלקוחות, ומציעים שפע של רהיטים ומוצרים במחירים נוחים לכל כיס.

 

אז, עם מה מתחילים?

הרהיט המרכזי בחדר השינה הוא כמובן המיטה.

זה הרהיט שהכי כדאי לכם להשקיע בו! אין מחיר לשינה טובה במיטה נוחה ונעימה. אם אין לכם אפשרות להשקיע במיטה ולא מתחשק לכם להיכנס להוצאות גדולות במיוחד, אל תוותרו ותשקיעו לפחות במזרן שיתאים לכם בצורה המושלמת ביותר.

הגודל הסטנדרטי של מיטות בארץ הוא  2 X 1.4 או 1.5 או 1.6. מומלץ למקם את המיטה במרכז הקיר ולהשאיר משני צדי המיטה מקום של בין 60 – 70 ס"מ לפחות.                                                             

מכיוון שהמיטה זה מרכז החדר, מומלץ לתת לה את הכבוד המגיע לה, ולהבליט אותה. צביעת הקיר שמאחוריה בגוון קצת שונה משאר צבעי החדר, קיר בריקים מאחורי המיטה או הדבקת מדבקות קיר מיוחדות, נותנות למיטה את הנוכחות הדרושה.

אם יש לכם מיטה קיימת שלא תרצו להחליף, תוכלו לפחות לגרום לה להיראות כחדשה. צביעה פשוטה למשטח המיטה ייתן לה מראה חדש ומרענן. יש היום מגוון צבעים המתאימים לכל משטח בין אם זה עץ או ברזל.

הצבעים המומלצים ביותר לחדר השינה הם הטבעיים והבהירים. הם יעשו את האווירה יותר רגועה, רומנטית וזו האווירה האופטימלית לישון בה.

 הצבעים הבהירים יביאו לאווירה האופטימלית. הלל אדריכלות ועיצוב פנים, צילום - מושיק כהן

הארון, ומה שבתוכו

אם אין לכם חדר ארונות אז גם הארון הופך לרהיט שתופס חלק נכבד בחדר. מה שחשוב בבחירת הארון הוא הגודל. איך שלא יהיה, בסופו של דבר תמיד חסר לנו מקום לאחסון. אחת הסיבות העיקריות לכך היא שרובנו לא נוהגים לזרוק דברים ישנים, כי אולי "נשתמש בזה מתישהו"... אז זהו, שלא. מומלץ לתרום את הפריטים לחברים, למשפחה או לעמותות, וכך כולם ירוויחו.

 

אם אין לכם בעיית מקום בחדר ואפשר ללכת בגדול, אז לכו על ארון קיר שמנצל את מלוא החלל בצורה הטובה ביותר ומאפשר הרבה מקום לאחסון.

 

אם החדר שלכם קטן ומגביל, כדאי לבחור בארון עם דלתות הזזה, לניצול מרבי של המקום מבלי להעמיס עליו.

קחו רגע לחשוב, מה ישמש אתכם יותר – מדפים או מקל תלייה, ובהתאם לזה תכננו את פנים הארון.  הארונות הם בדרך כלל מודולאריים וניתנים לתכנון אישי.

 

החלק המלטף שעושה את האווירה... מצעים וטקסטיל

 

נתחיל במצעים שהם בעצם חלק נכבד בתפאורה של חדר השינה. גם במצעים הבחירה הנכונה ביותר היא ללכת על גוונים בהירים מחומרים נושמים כמו כותנה ופשתן. זה נותן הרגשה נקייה ורומנטית. אם הבהיר משעמם אתכם, תמיד אפשר להוסיף נקודות צבע עם כריות או שמיכות. אם בחרתם בצבעים חלקים למצעים, הכריות יכולות להיות מעוטרות בדוגמאות וצבעים שונים והפוך – אם בחרתם מצעים צבעוניים, כדאי שהכריות יהיו חלקות.

הסוד של מיטה מזמינה הוא לדאוג להשאיר אותה מסודרת – מדובר בסך הכל בפרישה פשוטה של השמיכה בבוקר. אל תהיו עצלנים!

גם לווילונות בחדר השינה יש קסם רב, והם ללא ספק מוסיפים הרבה. בחדרים קטנים כדאי לבחור בווילון גלילה או בווילון רומי. אם יש בחדר חלון גדול, אפשר לתלות מהתקרה עד הרצפה ווילון ארוך, אוורירי וקליל מבד שנשפך עם שקיפות קלה - זה משדר יוקרה ומשרה אווירה רומנטית.

במקרים שאין תריס, ומטרת הווילון הוא האפלה, אפשר לעשות שיכבה ראשונה מבד אטום להחשכה ומעליו את הבד הקליל והשקוף שעושה את האווירה הנעימה. כמובן שגם בחלק של הווילונות, הבדים הבהירים והטבעיים יעשו את העבודה בצורה טובה יותר.


וילון מוסיף המון

כבר בסוף שנות ה- 90 ויתרנו רובנו על השטיחים מקיר לקיר שתקפו את כל חדרי השינה במדינה. ריצוף בהיר או פרקט בהיר יתנו תחושה של חלל מואר וגדול יותר. אבל בכל זאת נעים יותר להתעורר בבוקר ולדרוך על מצע מפנק ולא על הרצפה הקרה. אפשר לבחור שטיחונים קטנים לצד המיטה, יש מגוון דוגמאות של שטיחונים יפים, נעימים ולא יקרים, זה תמיד מוסיף וזו גם דרך נוספת להוסיף קצת חמימות וצבע לחדר.

הכיף בטקסטיל שאלו פריטים שאפשר לשחק איתם, וכשנמאס פשוט ניתן להחליף בקלות ובמחיר זול יחסית.

 

הסוד נמצא בפרטים הקטנים. טאץ' אישי עושה את כל ההבדל. רונית אליאס  - הום סטיילינג שמרגיש אנשים 

 

חשוך או מואר?

אור תמיד ייתן תחושה נעימה,  אך צריך להתאים אותו מבחינת מיקום ופונקציונליות. בחרו גוף תאורה מרכזי בעל גוון אור צהבהב, שייתן את הגוון החמים בחדר. רצוי לא לבחור תאורה לבנה, איתה אתם נמצאים יום-יום במשרד. הימנעו מלבחור גוף תאורה גדול וכבד  - בתת מודע תמיד תהיה לכם התחושה שזה עלול ליפול עליכם במהלך הלילה.

 

ניתן לשלב מאוורר תקרה, שהוא גם גוף תאורה - מומלץ מאוד למי שלא אוהב לישון עם מזגן. בחרו גופי תאורה קטנים משני צדי המיטה  - אם אתם נוהגים לקרוא לפני השינה, דאגו להתאים את עוצמת האור כדי לא לאמץ את העיניים.

לא לשכוח - חובה שתהיה גישה למתגי הכיבוי מבלי צורך לקום מהמיטה. זה מונע ריבים ועצבים מיותרים - תסמכו עלינו.

 מתקני תאורה


שאר האור בחדר יהיה בהתאם לגודלו ולמה שהוא מכיל. אם יש פינת איפור, אז כמובן שהיא מצריכה תאורה המותאמת ונכונה לאיפור. אם ישנה כורסא, יהיה נחמד להוסיף לצידה מנורה עומדת.

תאורת אווירה – עם כל היופי שבדבר, פחות מומלץ הצבת נרות בחדר השינה (טיפה מסוכן). אפשר ליצור אווירה בקלות מבלי להשקיע יותר מידי - קחו שרשרת תאורה בתוך אגרטל זכוכית שקוף וגבוה -זה יעשה את העבודה.

 

ההמלצה העיקרית שלנו היא התקנת דימרים. דימרים משמשים לשליטה על עוצמת התאורה ומאפשרים משחק עם האור, להשגת האווירה הרצויה.

 

הקירות, ומה שבניהם

 

על קירות חדר השינה תוכלו להוסיף את הפן האישי שלכם – מתמונה משפחתית, עד לתמונת נוף שצילמתם. בנוסף ניתן להדביק מדבקות קיר מיוחדות.

את התכשיטים שתמיד מחפשים, ניתן לתלות לראווה על מתלה מעוצב. זה גם יפה, גם יעיל - השרשראות לא נקשרות האחת בשנייה.

טלוויזיה, כן או לא?  בבתים רבים היום הבינו שיש לזה מחיר. יש מחקרים הטוענים שהתכנים שרואים לפני השינה נכנסים לתת מודע ומשפיעים על טיב השינה שלנו. אבל יש אנשים שלא מסוגלים להירדם בלי הצג המרצד מולם, אז זה עניין של בחירה אישית.

 

זכרו, בחדר קטן הקפידו לשמור על צבעים בהירים ומרגיעים - בריהוט על הקיר וגם בטקסטיל. אל תעמיסו בפריטים, זה יכול לגרום לתחושה קלסטרופובית. ריהוט נמוך ייצור תחושה של תקרה גבוהה יותר, ודווקא ווילון ארוך ושקוף יתרום בדיוק לאותה תחושה של גובה.

לעומת זאת בחדר גדול, אתם רוצים ליצור תחושה חמימה ואינטימית. תוכלו לעשות זאת בעזרת טקסטיל רב יותר – שטיחונים, וילונות, כריות. אפשר להוסיף צבעים כהים יותר, אל תשאירו חללים ריקים ללא יחס - תוסיפו ריהוט,  כורסא מפנקת, כוננית ספרים, מנורת רגל, שולחן איפור וכד'.

חדר שינה מוצלח הוא חדר שיש בו תחושה רומנטית רכה ונעימה. כל מה שצריך זה טאצ'ים מעוצבים והכי חשוב, לא להיות עצלנים – כך החלומות שלכם יהיו הרבה יותר מתוקים...